چالش ۷۵ قوی یا The 75 Strong Challenge

حدود دو هفته پیش در صفحه‌ی اینستاگرام هدافیت با چالشی ۷۵ روزه آشنا شدم به نام The 75 strong یا چالش ۷۵ قوی. برای انجام این چالش باید ۱۰ کار را به مدت ۷۵ روز تکرار کنیم. نگاهی به قسمت‌های مختلف چالش انداختم و حساب کردم که چقدر وقت نیاز دارد. دیدم که می‌توانم در برنامه‌ی روزانه‌ام وقت کافی برای انجام آن را باز کنم. این شد که در به بهانه‌ها ندادم و شروعش کردم. 

برای اینکه همراهانی داشته باشم تا بیشتر به برنامه پایبند بمانم در همان اینستاگرام از دوستانم دعوت کردم که این چالش را انجام دهم. چند نفری پیام دادند و با هم چالش را شروع کردیم و امروز روز پانزدهم چالش است.

قوانین چالش ۷۵ قوی

در چالش ۷۵ قوی هر روز باید ده تا کار انجام بدیم که این‌ها هستن:

۱- شکرگزار باش

۲۰ تا موضوعی رو که براشون شکرگزاری بنویس.

۲-قدر خودتو بدون

۲۰ تا موضوعی که در موردش به خودت افتخار می‌کنی بنویس یا به خودت یادآوری کن.

۳-مراقبه کن

هر روز ۲۰ دقیقه بشین یه گوشه و مدیتیشن کن، سعی کن ذهنت رو آروم کنی.

۴-ورزش و نرمش

دو روز ورزش (هر بار حدود ۴۵ دقیقه) و یک روز حرکات سبک‌تر یا حرکات کششی و تکرار همین چرخه. منظور از ورزش اینه که عرقت در بیاد و قلبت تند تند بزنه. اگر خیلی ورزشی که انتخاب کردی سنگینه، ۲۰-۳۰ دقیقه هم قبوله!

۵-غذای سالم بخور

سعی کن غذای سالم‌تر بخوری. مثلا کمتر کربوهیدرات و شکر بخور و میوه‌، سبزیجات و مغزها رو بیشتر به وعده‌های غذایی بیفزا!

۶-الکل رو حذف کن

نوشیدنی‌های الکلی رو حذف کن.

۷-کتاب غیر داستانی بخون

روزی ۱۵ دقیقه برای خوندن/شنیدن یه کتاب غیر داستانی وقت بذار.

۸-یه چیز جدید یاد بگیر

هر روز در حد ۱۵ دقیقه به یاد گرفتن یه چیز جدید اختصاص بده.

۹-کاری که دوست داری انجام بده

۱۵ دقیقه به هرکاری که باهاش حال می‌کنی مشغول باش، آهنگ گوش بده، با بچه‌ت بازی کن، به گل‌ و گیاه‌هات برس یا هرکار دیگه‌ای که حالت رو خوب می‌کنه…

۱۰-افکار و احوالت رو بایگانی کن

طی این ۷۵ روز افکار و احوالت رو ثبت کن، مثلا از خودت عکس یا فیلم بگیر، صدات رو ضبط کن یا بنویس. 

من این توضیحات رو از جایی برداشتم که نسبتا مفصل در مورد چالش ۷۵ سخت توضیح داده بود.

الان ۱۵ روز از شروع چالش می‌گذره. اولین تاثیری که انجام این چالش برای من داشت، حذف طفره رفتن از خواب بود. شاید به دلیل که می‌دونستم طی روز کارهایی انجام دادم که به نظرم مفید بودن و از وقتم به خوبی استفاده کردم.

اون دو مورد شکرگزاری و قدردانی از خود بهم کمک کردن که حس بهتری نسبت به خودم و زندگیم داشته باشم. در کنار اینها اینکه روزانه زمانی برای بندهای مختلف چالش صرف می‌کنم، بهم این حس رو می‌ده که کنترل زمانم بیشتر در دست خودمه و این برام خیلی خوشاینده.

در کنار این‌ها، ساخت عادت برای من خوشاینده و تمام بندهای چالش ۷۵ قوی هم کارهایی هستن که باعث می‌شن رضایتم از زندگی بیشتر باشه و باکیفیت‌تر زندگی کنم، برای همین خوشحالم که در حال انجامش هستم.

1

۳ دیدگاه

  1. باریکلا …چه عالی! کارای آسونی نیست و همش با هم برای ۷۵ روز خیلی کارا میتونه با آدم بکنه حتی ۱۵ روز. دمت گرم عادله جان

  2. تجربه خیلی خوبه ، منم این چالش رو به یه شکل دیگه برای یادگرفتن زبان انگلیسی برای خودم گذاشتم و الان بعد چندماه وقتی انجامش نمیدم ناخودآگاه حس میکنم یچیزی کمه

    • عادله

      سلام سعید،
      من هنوز برای کارهای این چالش به این مرحله نرسیدم، ولی برای کار با دولینگو تفریبا اینجوری شدم و بعد از تقریبا سه سال که دارم باهاش کار می‌کنم، توی روزهام جای خودش رو پیدا کرده.

ارسال پاسخ